”Ændring af betaling vedr. Fisketegn”

DANSK FRITIDSFISKERFORBUND ORIENTERER

FISKERISTYRELSEN

Kære Hovedforbund
Emne:
 Udfasning af højkvalitetsfisketegn samt udsalgssteder

Ultimo april 2022 lancerede vi den nye hjemmeside for køb af fisketegn på www.fisketegn.dk .
Hjemmesiden er nu i en god gænge,og der har været masser af positive tilbagemeldinger i forhold til brugerfladen, som vi fortsat har fokus på løbende at udvikle med
afsæt i brugernes ønsker og behov.

Der er i fiskerilovgivningen ikke krav om, at man skal kunne fremvise et fysisk fisketegn.
Når dette sammenholdes med stigende produktions- og portoomkostningerne har vi derfor besluttet at udfase muligheden for køb af højkvalitetsfisketegn.

Fra og med d. 16. marts 2023 vil det derfor ikke længere være muligt at købe et højkvalitetsfisketegn via hjemmesiden.

Herudover er det blevet besluttet at opsige aftalerne med udsalgsstederne, idet køb af fisketegn allerede foretages via hjemmesiden.

Den sidste dag, hvor der kan købes fisketegn hos et udsalgssted, vil således være onsdag den 15. marts 2023.

Fra og med den 16. marts 2023 vil fisketegn skulle købes online på www.fisketegn.dk

Som en del af den videre proces har vi igangsat et arbejde med at udvikle en fisketegnsapp.
En sådan løsning vil kunne lette den fremtidige kontrol af fisketegn, men også gøre det nemmere for brugerne at indløse, medbringe og forny deres fisketegn.
På sigt håber vi også at app´en skal kunne udbygges til f.eks. at give mulighed for at vise position i forhold til fredningsbælter, foretage anmeldelser af ulovligt fiskeri og at kunne håndtere fangstrapportering i de situationer, hvor dette evt. måtte være et krav.

Skulle ovennævnte give anledning til spørgsmål eller bemærkninger kan du kontakte os på fisketegnstelefonen
tlf.: 72 18 56 06 – på hverdage mellem 10.00 – 14.00 eller på fisketegn@fiskeristyrelsen.dk

Martin Hansen
Konst. vicefiskeriinspektør | FiskeriMoniteringsCenter | Regional Kontrol

+45 72 18 56 59 | mha@fiskeristyrelsen.dk

Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri
Fiskeristyrelsen | Eltangvej 230 | 6000 Kolding | Tlf. +45 72 18 56 00 | mail@fiskeristyrelsen.dk | www.fiskeristyrelsen.dk

På Fiskeristyrelsen.dk kan du læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger.